Mobiele navigatie
Skilje

Vraag & antwoord

1. Ik wil mijn huidige nummer behouden. Kan dat bij Skilje?
Ja, dat kan. Tijdens de bestelprocedure kun je aangeven dat je je nummer wilt behouden. Vervolgens krijg je een paar vragen over je huidige mobiele aansluiting. Met name je huidige provider, je huidige simkaartnummer en de datum waarop je wilt overgaan naar Skilje is belangrijk. Als je die vragen hebt beantwoord, regelt Skilje verder de gehele overzetting. Het kan echter zijn dat je huidige toestel is voorzien van een simlock. Informatie om deze simlock te verwijderen vind je bij punt 8.

2. Hoe kan ik Skilje bestellen?
Klik op de homepage op ‘Aanmelden’. Doorloop vervolgens het bestelproces en volg de instructies. Het invullen duurt ongeveer 2 minuten. Na ontvangst van je aanvraag en betaling van 12,50 euro zorgen wij dat je een nieuw nummer krijgt of dat jouw nummer naar Skilje wordt overgezet. Let op: zo lang wij geen aanbetaling hebben ontvangen, kunnen wij geen actie ondernemen.

3. Mag je meer dan 1 Skilje-aansluiting hebben?
Ja. Je mag zoveel Skilje-aansluitingen hebben als je wilt. Echter kun je slechts één aansluiting per keer aanvragen.

4. Ben ik bij Skilje gebonden aan een minimum-contracttermijn?
Nee, je hebt geen contract en je kunt dus altijd opzeggen.

5. Ik loop vast in het online bestelproces. Wat moet ik doen?
Controleer of je alle gegevens goed hebt ingevuld. Is dat het geval en lukt het nog steeds niet om jouw aanvraag te plaatsen, dan kan het zijn dat er een storing is bij Skilje. Probeer het dan later nog eens of mail (info@skilje.nl) of bel ons (0512 587920, lokaal tarief).

6. Kan ik Skilje aanschaffen in de winkel?
Nee. Skilje wordt niet verkocht in de winkel.
Skilje is alleen verkrijgbaar op www.Skilje.nl.

7. Hoe oud moet ik zijn om gebruik te maken van Skilje?
Wanneer je 17 jaar of ouder bent kun je een Skilje-aansluiting aanvragen.

8. Wat moet ik doen als mijn toestel een simlock heeft?
Een simlock is een beveiliging van een mobiel toestel, die ervoor zorgt dat simkaarten van slechts één bepaalde mobiele aanbieder kunnen worden gebruikt. Soms heeft een mobiele telefoon zo’n simlock.

Je kunt zelf testen of jouw mobiele telefoon een simlock heeft. Plaats een simkaart van een andere aanbieder dan je huidige (bijv. van familie of een kennis) in je mobiele telefoon. Start de mobiele telefoon op. Kun je na het opstarten gewoon bellen dan heb je geen simlock op je mobiele telefoon. Wil de mobiele telefoon niet opstarten of verschijnt er na het opstarten op het display ‘Simkaart wordt niet herkend’, dan heeft je mobiele telefoon een simlock. Je kunt dit ook bij je aanbieder opvragen.

De simlock kan eenvoudig worden verwijderd door een unlockcode in te toetsen op je toestel. Deze unlockcode vraag je op bij je huidige aanbieder. Jouw mobiele telefoonaanbieder is verplicht je na één jaar de mogelijkheid te bieden om gratis de simlock van je toestel te halen, indien je daar om vraagt.

De unlockcode vraag je, afhankelijk van je aanbieder, telefonisch of door middel van het unlockformulier op. Hieronder vindt je voor een aantal aanbieders de wijze waarop de code kan worden aangevraagd.

Let op: Om de unlockcode snel aan te vragen is het raadzaam de volgende gegevens bij de hand te hebben:

9. Wanneer is de Skilje Customer Service bereikbaar?
De afdeling Customer Service van Skilje is bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur via telefoonnummer 0512 587920 (lokaal tarief). In noodgevallen kunt u ook dit telefoonnummer bellen en vervolgens een bericht achter laten. Wij nemen uw bericht zo spoedig mogelijk in behandeling.

10. Heb ik een bellimiet?
De bellimiet is momenteel niet actief.

11. Kan ik UMTS-diensten gebruiken via Skilje?
Ja, Skilje maakt gebruik via VrieService van het mobiele netwerk van KPN en dat netwerk ondersteunt UMTS. Stuur een vraag naar de helpdesk om Data te activeren. Hiervoor worden wel kosten berekend.

12. Wat moet ik doen als ik mijn simkaart voor een nieuw nummer heb ontvangen?
Stop de nieuwe SIM kaart in uw toestel, zie hiervoor de handleiding van uw mobiele toestel. Daarna kun je direct bellen!

13. Wat moet ik doen als ik mijn nummer meeneem naar Skilje en mijn nieuwe simkaart heb ontvangen?
Op de dag dat je nummer wordt overgedragen (dit staat in de brief) naar Skilje dien je de Sim kaart van Skilje bij de hand te hebben. Zodra de oude SIM kaart het niet meer doet, is je nummer overgedragen! Je kunt dan de Skilje simkaart in je toestel stoppen en meteen met je nieuwe simkaart bellen.

Indien je jouw nieuwe simkaart alvast in jouw toestel stopt voordat de overzetting heeft plaats gevonden, moet je niet vergeten om je toestel na de overzetting een keer uit- en aan te zetten. Zonder deze handeling zal de nieuwe simkaart niet werken.

14. Werkt de Skilje simkaart in mijn toestel?
Skilje maakt gebruik van een vrij nieuw type simkaart. Niet alle oudere type mobiele toestellen accepteren deze nieuwe simkaart. Mocht u zeker van uw zaak willen zijn, kunt u gerust even vragen of uw toestel wel werkt met de nieuwe type simkaart.

15. Hoe wijzig ik mijn data abonnement?
Heb je al een data abonnement van Skilje en wil je deze wijzigen in een ander data abonnement? Stuur ons dan een mail naar info@skilje.nl en vermeldt daarin je naam, adres en telefoonnummer. Geef tevens daarin aan welk data abonnement je wilt gaan gebruiken.

Deel deze pagina:

Waarom Skilje?

  • Maandelijks opzegbaar
  • Op het netwerk van kpn_logo_skilje
  • Volledig zelf in te regelen
  • Baas over eigen telefoon
  • Geen vervelende verrassingen

Bellen op KPN netwerk

Klanten over Skilje